Friday, April 22, 2011

Dah nak mati pun dok tabur fitnah lagi?

Inilah Dr Loloo. Jangan salah sangka..ni gambaq dulu. La ni dia dah tua dan 
dah putih haid. Melaut dalam twitter memang keja nenek ni. Kalau nak 
tengok gambaq dia masa muda, tungguuuuuu...terbuka orangnya..hehe!
Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo’Lo’ Ghazali, yang hidup segan mati tak mahu, baru-baru ini menuduh adik Perdana Menteri, Nazir Razak, menguasai projek menaik taraf masjid Kampung Baru yang diberi peruntukan sebanyak RM20 juta.

Lo’Lo’ berkata demikian hanya berasaskan pandangan matanya sekali imbas dan berkata, “Tiba-tiba saya lihat menara sudah berbalut, atau mungkin sedang dibaiki?”, lalu dia fikir projek tersebut ditawarkan melalui “direct nego”? Kepala hotak dia..!

Apakah dia fikir Perdana Menteri sebodoh pemimpin-pemimpin PAS yang memberikan projek-projek di Kedah dan Kelantan melalui “direct nego” dan kemudiannya dijadikan ‘bahan kempen’ politik? 

Perdana Menteri tidak sebodoh Lo’Lo’ yang cepat buruk sangka mengikut telunjuk syaitanirrojimmm…

Sebenarnya, peruntukan RM20 juta untuk projek menaik taraf masjid Kampung Baru disalurkan melalui syarikat pembangunan strategik milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad. 

Syarikat itulah yang bertanggungjawab membuka tender untuk projek tersebut.

Berita seterusnya, klik sini

2 comments:

matpanah said...

Kadang-kadang (sebenaqnya selalu) tak faham dgn perangai puak parti cap bulatan putih ni. Hitam sangat ka hati depa sampai hidup penuh buruk sangka.

Klu kena tang kerajaan, laju sj nak taboq fitnah. Bila tang DAP pakai lesen Melayu, dok bagi duit kat kroni ada depa komen?

Kes masjid kg baru tu ha, sebahagian besaq drp projek yg depa nampak termasuk rekabentuk dan menaranya tu 'jariah' drp firma arkitek milik adik DSN tu. Baca tang ni:
http://www.malaysiakini.com/news/161870

Anonymous said...

Kisah dengan projek projek projek..Sebab tu dia masuk PAS..Nak kejar projek kalau PAS memerintah..
BN nak buat masjid tu dah kira bagus la kalau masjid tu cantik ..Dia dok isah pasal duit pulak...Ini semua muka duit.Pasal tu berjuang.
Ptuihhhhh.